Zoznam najčastejšie kladených otázok, ktoré majú zákazníci ohľadom vybraných produktov. Na rýchlejšiu orientáciu stačí kliknúť na jeden z nasledovných odkazov a obraz sa ihneď posunie k hľadanému textu. Jedná sa výlučne o zoznam toho najčastejšieho, s čím sa dá stretnúť. Ak tu nie je uvedený problém, ktorý riešite, obráťte sa na nás pomocou jedného z kontaktov TU.
Problémy so spustením Pomocníka
Ak sa Vám nedarí spustiť Pomocníka, ktorú možno využiť pri produktoch SuperVAG a TouchScan, môže byť chyba v aktuálnej verzii operačného systému Windows, ktorý nepodporuje otváranie štandardných súborov Pomocníka s príponou *CHM.
Túto chybu jednoducho overíte tým, že skúsite spustiť akúkoľvek nápovedu v systéme (ŠTART / Pomoc a technická podpora / [ktorýkoľvek odkaz v okne]). Ak sa pomocník nespustí, je chyba skutočne v operačnom systéme a bude potrebné ho opraviť.
Po oprave operačného systému najprv stiahnite a nainštalujte všetky dostupné balíčky ServicePack, ktoré na danú verziu systému vyšli. Automatické aktualizácie by mali zostať aktívne po celú dobu používania počítača!
Inštalácia doplnku .net 3.5 (.net 2.0)
Systém SuperVAG a diagnostický program TouchScan vyžadujú k svojej funkcii doplnok operačného systému .net 3.5, popr .net 2.0, ktorý je nutný na program TouchScan. V drvivej väčšine prípadov je už doplnok nainštalovaný v počítači spolu s operačným systémom.
Počas inštalácie Vás programy zoznámia o skutočnosti, že je doplnok potrebný na chod programu. Ak je nainštalovaný v PC už z predošlej doby, bude štandardne pokračovať inštalácia. Ak ale nie je .net framework prítomný a ste aktuálne pripojení k internetu, program si doplnok sám stiahne, nainštaluje a pokračuje v inštalácii softvéru.
Ak nie je počas inštalácie dostupné pripojenie k internetu, je nutné si tento doplnok stiahnuť individuálne. Po stiahnutí ho nainštalujte a až potom znova spustite samotnú inštaláciu softvéru. Program TouchScan v tomto prípade počas inštalácie vypíše text, kde Vás nabáda k stiahnutiu doplnku z internetu. Po naskočení tohto okna sa inštalácia ukončí a je nutné sa pripojiť k internetu a stiahnuť ho ručne.
U diagnostiky SuperVAG je tento doplnok priložený na inštalačnom CD a nie je teda nutné nič sťahovať. Pri programe TouchScan ho nie je možné z technických dôvodov umiestniť, teda môžete využiť nasledujúci odkaz, kde je možné stiahnuť verziu .net 3.5 úplne zadarmo. Táto verzia má v sebe obsiahlu predošlú informáciu z doplnku .net 2.0 a nie je teda nutné nič ďalej sťahovať.
Podporované PID hodnoty programom TouchScan
Program TouchScan je schopný vypísať až 90 PID hodnôt. Kompletne sa jedná buď o živé hodnoty alebo o dáta z dostupných snímačov, ktoré prinášajú informácie o aktuálnom stave sledovanej časti vozidla. Po spustení si program sám preverí, ktoré čidlá sú vo vozidle dostupné a všetky merateľné hodnoty vypíše v tabuľke. Nie je teda nutné riešiť, akú z hodnôt možno sledovať alebo nie. Všetky vypísané hodnoty sú výlučne práve tie, ktoré vozidlo podporuje a je možné ich sledovať, či už v tabuľke alebo vložené do grafu.
Zoznam všetkých dostupných PID hodnôt, pri ktorých je program schopný rozpoznať signál z vozidla a poskytnú informácie o ňom sú uvedené v tomto prehľade. Spísaný je tak, ako ide poporiadku v programe, nie podľa abecedy.
TouchScan - PID hodnoty
Absolútny tlak pár v odvetrávacom systéme
Tlak paliva v systému (absolútna)
Absolútna hodnota zaťaženia
Absolútna poloha škrtiacej klapky B
Absolútna poloha škrtiacej klapky C
Poloha akceleračného pedálu D
Poloha akceleračného pedálu E
Poloha akceleračného pedálu F
Percento alkoholu v palive
Teplota vonkajšieho vzduchu
Stav pomocného vstupu
Barometrický tlak
Teplota katalyzátoru (Bank 1 Senzor 1)
Teplota katalyzátoru (Bank 1 Senzor 2)
Teplota katalyzátoru (Bank 2 Senzor 1)
Teplota katalyzátoru (Bank 2 Senzor 2)
Signál EGR
Riadenie odsávania pár
Riadenie ovládače škrtiacej klapky
Riadený pomer palivo-vzduch
Napätie riadiaceho modulu
Vzdialenosť najazdená od zmazania chybových kódov
Vzdialenosť najazdená pri rozsvietenej MIL kontrolke
EGR chyba
Emisné požiadavky na ktoré je vozidlo navrhnuté
Teplota chladiacej kvapaliny
Hodnota záťaže vypočítaná
Teplota oleje
Otáčky motoru RPM
Tlak par v odvetrávacom systému #1
Tlak par v odvetrávacom systému #2
Uložené informácie o chybách (freeze frame)
Časovanie vstreku paliva
Hladina paliva
Tlak v systéme paliva (meradlo)
Tlak v systéme paliva
Tlak v rozvodu paliva vtiahnutý podtlakom v sacom potrubí
Prietok paliva do motora
Stav palivového systému
Typ paliva
Stav nabitia hybridnej batérie
Teplota nasávaného vzduchu
Absolútny tlak v sacom potrubí (MAP senzor)
Dlhodobé prispôsobenie paliva % Bank 1
Dlhodobé prispôsobenie paliva % Bank 2
Lambda sonda 2 - dlhodobé prispôsobenie (Bank 1 Bank 3)
Lambda sonda 2 - dlhodobé prispôsobenie (Bank 2 Bank 4)
Množstvo nasávaného vzduchu (MAF senzor)
Počet chybových kódov, MIL kontrolka on/off, a dostupný palubný test
Stav monitorovania tohto jazdného cyklu
Počet ohriatí motoru od zmazania chybových kódov DTC
OBD požiadavky na ktoré je voz a motor certifikovaný
Lambda sonda 1 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 1 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 2 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 2 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 3 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 3 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 4 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 4 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 5 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 5 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 6 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 6 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 7 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 7 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 8 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Lambda sonda 8 - ekvivalentný pomer (hodnota lambda)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 1,Senzor 1)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 1,Senzor 2)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 1,Senzor 3)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 1,Senzor 4)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 2,Senzor 1)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 2,Senzor 2)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 2,Senzor 3)
Napätie na lambda sonde, Krátkodobé prispôsobenie paliva (Bank 2,Senzor 4)
Lambda sonda prítomná
Lambda sonda #2 prítomná
Relatívna poloha akceleračného pedálu
Relatívna poloha škrtiacej klapky
Doba od naštartovania motoru
Vstupné napätie snímané diagnostikou
Status riadenia sekundárneho vzduchu
Krátkodobé prispôsobenie paliva % – Bank 1
Krátkodobé prispôsobenie paliva % – Bank 2
Krátkodobé prispôsobenie sekundárneho lambda snímače (Bank 1 Bank 3)
Krátkodobé prispôsobenie sekundárneho lambda snímače (Bank 2 Bank 4)
Podporované PID 0x01 až 0x1F
Podporované PID 0x21 až 0x3F
Podporované PID 0x41 až 0x5F
Externí test nastavení #1
Externí test nastavení #2
Absolútna poloha škrtiacej klapky
Doba behu motora pri rozsvietenej MIL kontrolke
Doba behu motora od zmazania chybových kódov
Predstih valec 1
Rýchlosť vozu
Čo zahŕňa norma HDOBD
Začiatkom roku 2010 sa začína objavovať norma "HDOBD". Tento štandard je zabudované do niektorých úžitkových vozidiel vyrábaných v USA. Označenie HD v tomto prípade znamená "Heavy Duty" (preložiteľn